יום ראשון, 20 במרץ 2016

היפוך אחריות

אתן דוגמא דווקא מהוראת מחשבת ישראל, שכן יחידת לימוד זו אינה לבגרות בבית ספרנו ואפשר להגיע ל"למידה אחראית" ללא חשש מאיבוד שעות:
הנושא המרכזי שסובב בהוראת מחשבת בבית ספרנו הוא דילמות מוסריות.
המשימה של התלמידים כחלק מההערכה החלופית מחולקת לשלושה חלקים.
בחלק הראשון של המשימה עליהם לבחור כתבה/סרטון מהרשת המשקפים דילמה מוסרית, בנושא שמעניין אותם.
בשלב השני עליהם לנתח את הדילמה על פי מודל לניתוח דילמה, לכתוב מה תהיה הכרעתם אילו זו היתה הדילמה האישית שלהם ולבסס מן המקורות (הלכה, משפט, אקדמיה וכו') . 
בשלב השלישי עליהם להציג את עבודתם בדרך דיגיטלית: סרטון אנימציה, כתבה עיתונאית מצולמת, קהוט וכו' וכ', כל אחד כרצונו.
בשלב זה עליהם להציג את העבודה בכיתה ולנהל דיון בן 10 דקות או יותר בנושא.
למעשה האחריות שלהם ללמידה באה לידי ביטוי לאורך כל שלבי העבודה, החל מחיפוש הדילמה, דרך חיפוש ביסוס לדעתם מן המקורות ברשת, הצגת העבודה בדרך יצירתית מול חברי הכיתה וכלה בעמידה מול הכיתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה!