יום רביעי, 13 בינואר 2016

מאפייני המרחב הדיגיטלי



בעקבות הסרטון של ד"ר אלון סגל. 
רעיונות שנחשפתי אליהם - 

1. הקמת אתר היסטוריה במטרה שהתלמידים יחפשו את האתר וימצאו מידע וירטואלי שאני מעלה לאתר. 
    החומר לא מגיע אליהם ישירות, הם צריכים לחפש אותו, להתעניין ולמצוא אותו. 

2. חיפוש מידע ממוזיאונים בארץ ובעולם - היום ניתן להגיע באופן וירטואלי לכל מוזיאון. הילדים יחפשו מידע     הקשור לחומר הלימוד באתרי מוזיאונים בעולם. 

2. עריכת מסמך שיתופי - התלמידים יקבלו מסמך עם שאלות או מידע ויוכלו לשאול שאלות, לענות על        שאלות ולהוסיף מידע. כך התלמידים שותפים לחיפוש המידע ולנושא באופן וירטואלי. המורה יכול לבחון ידע   ורמת השתתפות ועניין דרך המסמך השיתופי. 

כל הרעיונות והדברים שהועלו בהרצאתו של ד"ר סגל, נוגעים לי כמורה. בעידן המודרני כשהתלמידים 
"שוחים" בעולם הדיגיטלי, ניתן להגיע אליהם דרך עולם זה ולהתחיל לדבר בשפתם. 
מורה שאינו משתמש באמצעים טכנולגיים מעמיקים יותר מברקו וסרטון, יכול שלא לעניין את התלמידים וליצור פער בין צורת ההוראה לאופן ורמת הקליטה של התלמידים.
לרוב התלמידים קשה היום לשבת בשיעור ורק להקשיב להרצאתו של המורה. התלמיד חייב להיות שותף בשיעור ושותף לחיפוש הידע. רק כך הוא יבין את החומר הנלמד ויבין כיצד חוקרים את ההיסטוריה. 

כמורה שלימדה בעולם הישן - הפרונטלי במשך שנים, קשה לעשות החלטה ולהבין שהגיע הזמן שאני אתאים את ההוראה לתלמידים, ולא לדרוש עוד שהם יתאימו עצמם אלי. 
ההחלטה הזו היא קשה ולכן גם הלימוד של העולם הדיגיטלי קשה ומסובך לחלק מהמורים -"הכל בראש". 
החלטתי לקחת את הקורס במקביל לקורסים דיגיטליים אחרים, כדי לעשות את הצעד הראשון ולהיכנס באופן מעמיק לעולם הדיגיטלי.מודה שזה לא פשוט לי אבל אני מתחילה להבין את החשיבות. 
חסרים קורסים שמלמדים את המורה בצורה ממוקדת ואיטית את הכלים הדיגיטליים הקיימים בהוראה. 
מקווה שקורס זה יתרום לי כמורה להיסטוריה ושאוכל סוף סוף לעבוד עם הכלים בשטח ולהתאים עצמי לתלמידים. 
יהיה נחמד אם תהיה בהמשך הדרכה שתלווה את המורים גם בשטח.

שמחה ומברכת על הקורס. (גם הכתיבה בבלוג חדשה לי...)


קרן 


2 תגובות:

  1. היי,
    שמח שהצטרפת.
    קורס זה מעבר להיותו קורס יישומי, מספק הצצה והתנסות בכלים טכנולוגיים חדשניים, קלים לתפעול שמאפשרים לצמצם את הפער הדיגיטלי בין המורה לתלמיד.

    השבמחק
  2. הי קרן,
    רעיונות מאוד נחמדים ויישימים.
    אני דווקא חושבת שהתלמידים אינם "שוחים" בעולם הדיגיטלי. הם אמנם נולדו לתוך עולם זה אך לא תמיד הם יודעים לעשות שימוש בעולם זה מעבר לשימוש במשחקי מחשב, אתרים שמספקים משחקי מחשב ומשחקים באייפון. דווקא, לדעתי, אתרים שיכולים לסייע ללמידה, לעיבוד מידע, לייצוג מידע, זרים להם.
    אשמח ללמוד אחרת.
    אשמח להוסיף וללמוד דרכים חדשות מעוררי עניין וחשיבה מעמיקה בהוראת ההיסטוריה

    בהצלחה,
    לימור עזריאל

    השבמחק

תודה!