יום רביעי, 20 בינואר 2016

פדגוגיה דיגיטלית 2016

בהרצאה המאוד מרתקת של אלון עלו אצלי כמה נקודות.
1. בזכות הטכנולוגיה והאינטרנט האדם מצליח לצמצם הרבה מהמגבלות שהשפיעו על האנושות במשך כל שנות קיומה. העולם הגלובלי הפך להיות קטן יותר, מרחקים הצטמצמו ונעלמו. המגבלה שהייתה קימת על בני האדם באיסוף אנשים וההגעה אליהם כבר לא קיימת. בהינף אצבע וצילום או כתיבת פוסט ניתן להגיע דרך הרשתות להרבה אנשים דבר שבעבר לא היה קיים.

2. יצירתן של קהילות 'מדומינות' המיקום הגיאוגרפי ומספרן של הקהילות כבר לא רלוונטיות, קהילות נוצרות לפי תחומי עניין משותפים ומיקום של בני האדם אינו משנה, מציאת ידע ואינפורמציה, העשרה בתובנות בינלאומיות כאשר המידע הוא דינמי ועובר בין האנשים כל הזמן

3. פיתוח פרופיל על דמות על פי האינטרנט- כבר אין צורך בסיפור שמועבר על ידי המורה אלא הוא מחפש על הדמות את הפרטים ממחיש אותה ומחייה אותה את הדמות ניתן לחשוף גם כן ברשת כמו באותם משחקים שהנוער רגיל אליהם גם ככה.
יצירת עולם מדומיין או החייאת עולם ישן שנלמד בהיסטוריה והנגשתו אל התלמידים

אנו כמורים יכולים להדריך את התלמידים ולכוון אותם להיות חלק פעיל בעולם זה, לאו דוקא בהקשר של פנאי אלא בהקשר של למידה וזה דבר חשוב מאוד שכן עולם הספר והלמידה בכיתה עדין נתפסים כמשהו מיושן שלא השתנה במיוחד בשנים האחקונות אפילו לאור השינויים הטכנולוגים.
על כן אני מקווה שבהשתלמות זו נקבל את הכלים לעבוד ולהפוך להיות המנחים המנתבים של רצון זה


רינת


תגובה 1:

  1. רינת,

    אהבתי מאוד את הגישה שלך ואפשר להבין מכתיבתך שאת יודעת לעשות שימוש נכון במרחב הטכנולוגי. הייתי רק מחדד את הנקודה שכמורים הפכנו ממקורות ידע לתלמידים ל"מנתבי ידע"- עלנו לכוון את התלמידים למקומות הנכונים כדי שיוכלו להפיק את המירב מהידע שהם מוצאים.

    השבמחק

תודה!