יום שבת, 2 באפריל 2016

יחידה 7 - חוכמת ההמון

שלום,

השנה אני מלמד אזרחות אחריי שהרבה זמן לא עסקתי בזה, מכיוון שחיפשתי דרכים חדשות ומעניינות להעברת החומר העליתי שאלה בשלוש קבוצות ייעודיות בפייסבוק:

וזו היתה השאלה:

"מבקש את חוכמת וניסיון ההמונים כאן....
מלמד אזרחות השנה אך לא לבגרות, אני מלמד את מושגי היסוד, ואת נושא התקשורת. כבר שיחקתי איתם משחקים כגון:
Kahoot, Triventy, Socrative, NaraView
כבר עברנו על מחקרי מקרה (Case Studies) וניתחנו כתבות בעיתונים בכל דרך אפשרית. ועכשיו מחפש דרכים נוספות להפוך את הנושא ליותר מעניין, מעורר, שהם יקחו בו חלק פעיל. הם לא מקבלים ציון בכלל ואין למעשה מקל או גזר בכיתה בה אני מלמד, לכן זה הופך את עניין המוטיבציה ליותר מאתגר.
חשבתי על יצירת כלי עיתונאי בו הם מסקרים אירועים שונים ומשלבים בכתבות את מושגי היסוד, אבל זה לא נראה לי יעורר אותם מהישנוניות שלהם.
אשמח לעזרתכם ואם הנושא לא מתאים לקבוצה זו, אסיר אותו ואמשיך הלאה.
בתודה רבה מראש"

5 3 2

קיבלתי 10 תשובות וכולן היו ענייניות - רובן איכותיות. היו שרצו יותר מידע על מנת לתת מענה מדוייק יותר והקהילה אכן עזרה לי בקבלת פתרון. היו אלה שממש כיוונו עם הסברים מפורטים ומתוך התנסות אישית שלהם.

אני מרבה להשתמש בחוכמת ההמונים בקהילות ייעודיות. כלומר, כשאני זקוק לעזרה בנושא מסויים, לאחר שבדקתי וחיפשתי בעצמי ולאחר שפניתי לחבר/קולגה אני מפנה שאלות בפייסבוק בקבוצות שונות וכמעט תמיד מקבל תשובות לעניין.
כשתלמידים שואלים אותי או כשאני מלמד אוריינות דיגיטלית אני נוהג לתת את אותן הנחיות:
1. חפשו בעצמכם
2. שאלו חבר
3. שאלו בקבוצה שזו מטרתה

ולאחר קבלת התשובות מההמונים, בדקו אותן מול התשובות שאתם קיבלתם ללא חוכמת ההמון. כמו שימוש בשלושה מקורות מידע שונים, ערכו השוואה, בדקו מהימנות ועשו הערכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה!