יום רביעי, 30 במרץ 2016

חכמת ההמונים


בכל שנה אני מלמדת כיתות ייחודיות (מב"ר ול"ב) ומקפידה לתפוח קבוצת ווטצאפ עם התלמידים מכיוון שקשר מיידי ואישי חשוב בכיתות אלה.
יום לפני בחינה בהיסטוריה, באופן קבוע התלמידים מתחילים לשאול בווטצאפ האישי ואני מבקשת מהם להפנות את השאלה לווטצאפ הקבוצתי. ואכן הם מפנים את השאלה ומיד תלמידים אחרים משיבים לשאלה שנשאלה. בצורה זו נוצרת קבוצת למידה וירטואלית, שבה נתרם לא רק השואל אלא גם אלה שלא שאלו מסיבות שונות: שכחו שיש מבחן, התביישו לשאול, חששו שילעגו להם וכו'. בשיח הלמידה שנוצר אני משתדלת לא להתערב (אלא אם כן יש טעויות הדורשות התייחסות), וכך האחריות ללמידה עוברת לקבוצת השווים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה!